هه وشار

هه وشار

هه وشار

هه وشار

معرفی روستای مایین بلاغ تکاب

وضعیت روستای مائین بلاغ شهرستان تکاب به مانند سیبی بسیار زیبا می ماند که اگر آن را بشکافیم شیارهای کرم زده فراوانی دیده می شود که دیگر نمی توان آن را خورد به عبارت دیگر هنگامی که در مسیر جاده شاهین دژ - تکاب به روستای مائین بلاغ می رسید روستایی دیده می شود با امکاناتی از قیبل راهداری، مخابرات، پاسگاه و پلیس راه، هلال احمر، قهوه خانه و ... اما داخل خود روستا که قدم بگذارید فقر و محرومیت نمایان می شود تا جایی که بر اساس آخرین سرشماری خانه بهداشت این روستا به دلیل مهاجرت بی رویه اهالی این روستا آمار جمعیتی در سال 78 تاکنون از 442 نفر به 383 نفر کاهش یافته است.

چرا که هیچ کدام از این امکانات بین جاده ای تاثیری به حال زندگی مردم این روستا نگذاشته و این امکانات بیشتر برای مسافران جاده شاهین دژ - تکاب کاربرد دارد و حتی از اهالی روستا جهت کار در این نهادها استفاده نشده است و البته امیدواریم که این گزارش باعث شود مسئولین کمی بیشتر به مشکلات اساسی آنجا توجه کنند.

معرفی روستا مائین بلاغ: روستای مائین بلاغ از توابع شهرستان تکاب، بخش تخت سلیمان و دهستان ساروق می باشد. فاصله این روستا با مرکز دهستان 10 کیلومتر، با مرکز بخش 75 کیلومتر و با مرکز شهرستان 35 کیلومتر می باشد.

روستای مائین بلاغ برخوردار از آب و هوای معتدل و کوهستانی با ارتفاع 2300 متر از سطح دریا یکی از سردترین روستاهای استان آذربایجان غربی می باشد. مائین بلاغ 5 شهید جان فراز تقدیم نظام و اسلام نموده است و تعداد آزادگان یک نفر، و تعداد جانبازان این روستا نیز دو نفر می باشند.  کار و پیشه اهالی این روستا بیشتر کشاورزی، دامداری و قالیبافی و فرآورده های آن گندم و نخود می باشد. که البته به دلیل سردسیر بودن منطقه تولید محصولات بسیار اندک است.

اعضای شورای اسلامی روستای مائین بلاغ آقایان 1- حسن محمدی ( رئیس) 2- اسلام کاکائی ( نائب رئیس) 3- عبدالرحمن مولودی ( عضو) و دهیار روستا نیز سلیمان بابایی می باشد.ماموستا ملاحسین عثمانی هم عهده دار امام جماعت روستا است.

امکانات و خدمات دولت در این روستا:

این روستا به همت و تلاش خدمتگذاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، دارای برق، آب لوله کشی، خانه بهداشت، تلفن روستایی می باشد. سایر نهادهای مستقر دولتی در روستای مائین بلاغ شامل؛ پاسگاه انتظامی، پلیس راه، راهدارخانه و پایگاه هلال احمر است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد